Jaargang 6, Nummer 1
Mei 2022
Download nummer – LingUU Jaargang 6, Nummer 1 (pdf)
Lees hier het persbericht met een samenvatting van alle bijdragen. Bestel hier een gedrukt exemplaar.
Artikelen
Rendl, L. (2022). Language as a Tool of Embodiment: a case study of inclusive and gender-neutral writings in French. LingUU Journal, 6(1), pp. 4-17.
Rijlaarsdam, C. (2022). Categorizing disagreements in the SNLI Corpus: an exploratory study. LingUU Journal, 6(1), pp. 18-28.
Irmawati, M., Remijnse, L., and Gunal, A. (2022). Dutch-English cognates and word class do not facilitate the processing of intra-sentential switches: a critical replication study. LingUU Journal, 6(1), pp. 29-38.
Vinke, J. (2022). Voice and Length in Dutch Fricatives. LingUU Journal, 6(1), pp. 39-53.
Zimianiti, E. (2022). Is semantic memory the winning component in second language teaching with Accelerative Integrated Method (AIM)?. LingUU Journal, 6(1), pp. 54-62.
Intern Extern
Zimianiti, E., van den Berg, M., and Reshetnikova, V. (2022). Research Internships in Times of a Global Pandemic, Part 3. LingUU Journal, 6(1), pp. 63-65.
The Daily Linguist
Recom over taal gerelateerde conferences, podcasts en andere online media. Lees het hier (pp. 66).